LEDERIET gennemfører værdiprocesser, der etablerer et fælles værdigrundlag og skaber værditilvækst i opgaveløsningen og bedre resultater.
Vores værdier er bestemmende for, hvordan vi handler, og hvordan vi gerne ser, at andre handler.
Hvis værdier og arbejdet med værdier skal betyde noget på bundlinien og for kvaliteten af resultaterne, så skal de have faktisk, praktisk og reel betydning for ledere og medarbejderes adfærd. Hver værdi skal afspejles i handlinger og konkret adfærd. Det bliver de kun, hvis ledere og medarbejdere har dem ”under huden” og forholder sig til værdierne og deres betydning i de daglige beslutningsprocesser og opgaveløsning.
Tjeklisten er for både ledere og medarbejdere. Se på spørgsmålene, kig ind i dig selv og din organisation og mærk efter, om I er på sporet med at formulere og iværksætte værdi-baseret forandring og forankring i teamet, i afdelingen eller hvor du nu arbejder.
Værdier er formuleret og kendt af alle.
Værdierne konsolideres jævnligt ved mine (nye) handlinger.
Jeg vil gerne stille mig op på en talerstol og fortælle om det praktiske værdiarbejde i min organisation. Det er vægtige og gyldige ord. Det er konkret.
Medarbejdere i organisationen vil fortælle, at der er overensstemmelse mellem ord og handlinger.
Værdierne er udmøntet i praktiske anvisninger til adfærd.
Tid, penge og personaleressourcer er afsat til konkrete faglige og organisationsudviklende projekter, der hjælper samtlige medarbejdere med en re-orientering af arbejdet og arbejdsmetoder.
Alle nye medarbejdere får en grundig introduktion til organisationens værdier, hvad organisationen vil med værdierne, og hvad der i forlængelse heraf forventes af den nye medarbejder.
Lederiets konsulenter har gennemført værdiprocesser sammen med Martin Professional A/S, Karlebo Kommune, Haderslev Kommune, Work in Denmark, Botilbuddene Studievej og en lang række institutioner. Vi har desuden været processtyrer på etisk proces indenfor hjemmeplejen i Brønderslev Kommune og Hirtshals Kommune.